Helt ny leverantörsfaktura-attest - Check
05 maj 2024

Helt ny leverantörsfaktura-attest

Äntligen får alla ta del av detta.

Det är många stora och små förbättringar. Ni kommer kunna kan dela upp en leverantörsfaktura på flera projekt redan från Fortnox. Då får varje faktureringsansvarig attestera sin del i Check. Dessutom kan du i Check lägga till fler attestanter på en levfaktura, utöver att du själv som tidigare också kan dela upp den på flera projekt.

Du får också mer information, exempelvis vilket/vilka konton som levfakturan är bokad på. Vi har dessutom gjort om hela designen och förbättrat UX för att bättre hjälpa till att förstå valen.
Det finnas inställningar att göra under ”Systeminställningar” som ni tänkbart vill se över.

Bild över hur en uppdelad leverantörsfaktura kan se ut (till höger finns egentligen levfakturan på denna kraftigt beskurna bild). 

Nu räcker det alltså med att märka rader med projekt i Fortnox. Dessa får sedan attesteras av respektive faktureringsansvariga i Check. Detta vill ni så klart berätta för er redovisningsbyrå!

Prognos på kundnivå

Ett litet tillägg på nya prognos-vyn är att ni nu kan välja att sätta prognoser på en hel kund istället för kundens alla projekt separat.

Klicka på hjärtat framför valfritt projekt så klumpas alla projekten ihop till en enda kund.

Småfixar

Ett tiotal mindre fixar åker också med, exempelvis hur tabbningen fungerar när man loggar tid, möjlighet att söka bland inköpskategorier när man attesterar, mm.

Fler uppdateringar

16 juni 2025

Samfakturering och bättre resursplanerare

Samfakturering 👥 Innebär att ni kan skicka en samlingsfaktura till kunden avseende flera olika projekt på samma faktura. På varje fakturarad finns nu möjligheten att sätta ett projekt. Om ni taggar en rad med ett annat projekt så dyker fakturan även upp på det andra projektet. Bara summorna som hör till respektive projekt räknas in […]

20 maj 2025

Småfixar i väntan

I väntan på en lite större uppdatering har vi lagt till lite smått och gott: Möjlighet att ha fakturakopia för mail. Du hittar detta under kunden. Nu möjligt att schemalägga en faktura även inom samma månad. Mersälj på projekt hamnar i kronologisk ordning, inte alfabetisk. Arkiverade projekt visas inte längre i todon bland poster man […]

13 mars 2025

Smått och gott i mars 2025

För er som är projektledare 🤓 Varning i mailen när projekt överskrider budget 🫧 Ni kan ställa in detta både på global nivå (admin ser detta längst nere i systeminställningar) eller på projekt. Svårare än så är det inte! Ett mail kommer lastat när gränserna överskrids. Shout-out till Felicia som önskat detta. Printscreen från inställningssidan […]