Ăntligen Ă€r den slĂ€ppt i Beta-version! Resursplaneringen kommer vara fri att testa fram till sommaren. DĂ€refter kommer den att bli Checks första tillĂ€ggstjĂ€nst. Mer information om det framĂ„t.
Ăntligen! Resursplanering inne i Check gifter sig vĂ€ldigt vĂ€l med systemet som helhet och gör livet lĂ€ttare för alla.
”Beta-version” innebĂ€r att funktioner stĂ€ndigt kommer fyllas pĂ„, samt att vissa delar kanske inte fungerar perfekt Ă€nnu. Kom gĂ€rna med samlad feedback och önskemĂ„l!
För att komma igÄng:
Som Chef / Admin kan du i anvĂ€ndarlistan fĂ€lla ut medarbetare och kryssa för ”bokningsbar”. DĂ„ dyker medarbetaren upp i resursplaneraren.
NÄgra genvÀgar att kÀnna till.
HÄll in CTRL-knappen sÄ dyker en sax upp för att dela bokningar.
HÄll in Shift sÄ kan du scrolla horisontellt med musen.
HÄll in Shift och dra en bokning, sÄ skapar du en kopia.
Högerklicka pĂ„ en bokning för att fĂ„ upp fler val. Ăven rubriken ”medarbetare” gĂ„r att högerklicka för fler val.
Ăversiktsvyn. Du kan sĂ„ klart zooma, dra, slĂ€ppa. De senaste tvĂ„ veckornas avvikelser som medarbetarna lagt in visas som frĂ„nvaro. Det gör det lĂ€tt att se om nĂ„gon varit borta/sjuk.
NÀr du bokar kan du vÀlja bland projekten i Check eller bara skriva en kommentar. Om projektet har en budget fÄr du ocksÄ se hur mycket tid du planerat och vad som ÄterstÄr i budget.
PÄ projektsidan ser du planerade timmarna i grafen samt vilka resurser som Àr bokade.
NĂ€r projekt finns planerade pĂ„ en medarbetare fĂ„r denne upp förslag i sin egen tidsloggning. VĂLDIGT uppskattat! Senast igĂ„r kom denna feedback.
Ni kan helt dynamiskt skapa anvĂ€ndarfĂ€lt som anvĂ€nds för filtrering. Ni kan exempelvis lĂ€gga till utbildning, kundteam, eller vad ni Ă€n hittar pĂ„. Klicka bara pĂ„ kugghjulet i toppen pĂ„ resursplaneringen.’
Det gÄr utmÀrkt att klicka pÄ en medarbetare och justera vilka anvÀndarfÀlt de ska ha. Det gÄr ocksÄ hantera dÀr du adderar fÀlten.
Check klÀr sig i en helt ny skrud som blivit vÀldigt populÀr bland Beta-kunder! Prova dÀr i toppen. Ser ni nÄgot som kÀnns tokigt? Hör av er!
För att stödja resursplanering har vi bytt ut hela fronten i Check. Den ser NĂSTAN likadan ut, men vi har gjort massa smĂ„ förbĂ€ttringar kring UX och styling.
Nu ska samma valutakurs anvÀndas i Check som i Fortnox pÄ inkomna levfakturor. Tidigare kunde detta skilja lite vilket fick inköpens belopp att diffa mot inköpens belopp i Fortnox.
Nu görs ingen vÀrdering av byrÄintÀkt pÄ en mÄnad dÀr inga timmar lagts. Det Àr smidigt och bra. Ta exemplet att ingen tid lagts i januari pÄ ett fastpris-projekt. MEN om nÄgon sedan lÀgger tid i februari sÄ har faktureringsansvarig fÄtt ett mail om att januari borde vÀrderas, trots att ingen tid lagts dÀr. Nu lÄter vi Check auto-vÀrdera januari till 0 i detta scenario.
SmÄfixar
En liten grej som förenklar dÄ man slipper backa. Första arbetsdagen i en mÄnad vill man sÄ klart följa upp att alla stÀngt sina dagar.
För er som Ă€r projektledare đ€ Varning i mailen nĂ€r projekt överskrider budget đ«§ Ni kan stĂ€lla in detta bĂ„de pĂ„ global nivĂ„ (admin ser detta lĂ€ngst nere i systeminstĂ€llningar) eller pĂ„ projekt. SvĂ„rare Ă€n sĂ„ Ă€r det inte! Ett mail kommer lastat nĂ€r grĂ€nserna överskrids. Shout-out till Felicia som önskat detta. Printscreen frĂ„n instĂ€llningssidan […]
Ăntligen Ă€r den slĂ€ppt i Beta-version! Resursplaneringen kommer vara fri att testa fram till sommaren. DĂ€refter kommer den att bli Checks första tillĂ€ggstjĂ€nst. Mer information om det framĂ„t. Resursplanering! Ăntligen! Resursplanering inne i Check gifter sig vĂ€ldigt vĂ€l med systemet som helhet och gör livet lĂ€ttare för alla. ”Beta-version” innebĂ€r att funktioner stĂ€ndigt kommer fyllas pĂ„, samt […]
ĂNTLIGEN! Underkategorier pĂ„ projekt! đ«§ Det Ă€r toppen för dig som vill dela upp projekten i fler delar, eller kanske till och med köra flera mini-projekt inom samma projekt. Nytt Ă€r ocksĂ„ att du kan byta namn pĂ„ en kategori. Klicka pĂ„ switchen ”AnvĂ€nd underkategorier”. Sedan kan du vĂ€lja att sĂ€tta budget pĂ„ projektnivĂ„, underkategorinivĂ„ […]